ဂ်ဴး ၏ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲ

ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ရာမွႏိုးလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ေရွ႔တြင္ ႀကီးမားေသာ အေမွာင္ထုႀကီး ရွိေန၏။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေႀကာင္႔ အိပ္ရာမွ ႏိုးလာသနည္း။တအိပ္မက္မွ မမက္မိတာ ကာလေတာ္ေတာ္ႀကာခဲ႔ပါျပီ။ အေမွာင္ထဲတြင္မ်က္ေတာင္ တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ခတ္ျပီး တစ္ခဏ ျငိမ္သက္ေနလိုက္စဥ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေႀကာင္႔ ႏိုးလာသည္ကိုသိလိုက္၏။ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိပ္ခန္းထဲမွ ထြက္ျပီးအျပင္ဘက္ ၀ရန္တာ တံခါးကို တြန္းဖြင္႔လိုက္သည္။ကၽြန္ေတာ္၏ ႀကယ္ကေလးကို ႏွုတ္ဆက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

မည္းနက္ေသာ ေကာင္းကင္တြင္ လမင္း လံုး၀မရွိပါ။ အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားေသာ ႀကယ္ေပါင္းမ်ားစြာသည္
ျပိဳးျပက္၀င္းလက္စြာ ဖြာလန္က်ဲေနသည္။မိုးကုတ္စက္၀ိုင္းအထိ ျပန္႔က်ဲေနေသာ မဆံုးနိုင္သည္႔ ႀကယ္ေပါင္းမ်ားစြာထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္႔ႀကယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လုိရွာနိုင္သလဲဟူသည္႔ ေမးခြန္းမွာ ေတာ္ေတာ္ ေျဖရခက္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္႔ႀကယ္ကို ကၽြန္ေတာ္သိပါသည္။ မွန္တစ္ခ်ပ္ေရွ႔မွာ လူေတြအမ်ားႀကီး မတ္တပ္ ရပ္ေနႀကသည္႔အခါ လူတစ္ေယာက္သည္ မွန္ထဲမွ မိမိကိုယ္ကို အျခားသူမ်ားထဲမွ လြယ္ကူစြာ သီးသန္႔ ခြဲျခား၍ ျမင္ရသကဲ႔သို႔ ကၽြန္ေတာ္ႀကယ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္ရပါသည္။

ဟိုးမွာ အျခားႀကယ္မ်ားနွင္႔မတူ ေဖ်ာ႕မွိန္စြာ မွိ္တ္လိုက္လင္းလိုက္ ျပံဳးေနေသာ ႀကယ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္ရပါသည္။အဲသည္ ႀကယ္ကေလးႏွင္႔ တည္႔တည္႔ဆီမွာ ကၽြန္ေတာ္၏အိမ္ျဖစ္သည္။ကၽြန္ေတာ္အိမ္ မွာ ေ၀းကြာလွသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္ကို လြမ္းဆြတ္ေသာစိတ္ျဖင္႔ မႀကာခဏ ငိုေႀကြးခဲ႔ရျပီးပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ နယ္ႏွင္ဒဏ္ခံေနရေသာ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ႔ေလသလား။ ေသခ်ာသည္ကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ကၽြန္ေတာ္သည္ တစံုတစ္ေယာက္ ေကာက္ယူလႊင္႔ပစ္လိုက္ေသာ ေက်ာက္စရစ္ ခဲကေလးတစ္လံုးလိုပင္ လြင္႔စင္ခဲ႔ရသည္။

ဘယ္အခ်ိန္ကစျပီး ႀကယ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ပိုင္ဆိုင္သြားသလဲဆိုတာ အတိအက် ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိပါ။သို႔မဟုတ္ ႀကယ္ကေလးက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ပိုင္ဆိုင္သြားတာလည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။အေႀကာင္းမွာ ႀကယ္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္အား အိပ္ရာမွ ႏိုးတတ္သည္။ႀကယ္ကေလးသည္ကၽြန္ေတာ္အား ငိုေႀကြးေစသည္။

ႀကယ္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္အား ရယ္ေမာေစသည္။ႀကယ္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္ ဂီတာႏုတ္တ္စ္မ်ား ရွာေဖြရာတြင္ လမ္းညႊန္ႀကားႏိုင္ခဲ႔သည္။ႀကယ္ကေလး၏အျပံဴး ျဖင္႔သာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႏွစ္သိမ္႔ ႀကည္ႏူးဖြယ္ သီခ်င္းမ်ားကို ေရးစပ္နိုင္သလို ႀကယ္ကေလး၏၀မ္းနည္းနာက်င္မွု႔အရ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေႀကကြဲဖြယ္သံဇဥ္မ်ားကိုရွာေဖြနိုင္ခဲ႔သည္။

ကၽြန္ေတာ္ကို အိပ္ယာမွႏိွုးတိုင္း ႀကယ္ကေလးေတြ ကၽြန္ေတာ္အား ေျပာျပရန္ ပံုျပင္တစ္ခုခု ရွိေနသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ႀကယ္ကေလးကေျပာျပေသာေႀကာင္႔သာ ႀကယ္ကေလးကိုပိုင္ဆိုင္သူမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္မွန္း ကၽြန္ေတာ္သိခဲ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ ထို အျခားတစ္ေယာက္သည္လည္း ေနာက္ထပ္`ကၽြန္ေတာ္´တစ္ေယာက္သာျဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ပါသည္။ ယခုကၽြန္ေတာ္နွင္႔ ဟိုက ကၽြန္ေတာ္သည္ သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ား ဆင္တူလြန္းသျဖင္႔ တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ မည္႔သည္ကၽြန္ေတာ္လဲဟု ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ခဲ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပထမကၽြန္ေတာ္လား ဒုတိယကၽြန္ေတာ္လား ကၽြန္ေတာ္မေ၀ခြဲနိုင္ပါ ။ ႀကယ္ကေလး၏အေရာင္လက္ေသာမ်က္နွာျပင္ထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေနရသူသည္ပင္ ပထမကၽြန္ေတာ္လား သို႔မဟုတ္ တစ္ခါတစ္ခါ ေလာကသည္ သည္လိုပဲ ရယ္စရာေကာင္းတတ္ပါသည္။ ရယ္ခ်င္ေသာစိတ္ ရွိေနစဥ္မွာေပါ႔ေလ။

ေကာင္းကင္ရွိႀကယ္ေပါင္းမ်ားစြာထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာေႀကာင္႔ ဤႀကယ္ေသးေသးကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ႀကယ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ႔ပါသလဲ ။ႀကယ္ကေလးက ေျပာျပတာကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ကုိသာ ေရြးခ်ယ္ပိုိင္ဆိုင္ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္တဲ႔။

* * * * * * * * * * * * * *

ပထမကၽြန္ေတာ္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဘာေႀကာင္႔လဲ ဟူသည္႔ ေမးခြန္းတစ္ခုတည္းကိုသာ စိတ္၀င္စားခဲ႔၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေႀကာင္႔ေက်ာင္းကို သြားႀကသနည္း?ဟု အေမ႔အား ကၽြန္ေတာ္ေမးခဲ႔ေသာအခါ အေမက ၀ါးျခမ္းျပားျဖင္႔ ရိုက္ခဲ႔၏။ ပညာတတ္ေစခ်င္လို႔ေပါ႔ဟဲ႔ ဟု အေမ ေအာ္ေငါက္ပါေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေႀကာင္႔ ပညာတတ္ျဖစ္ရမည္နည္း။ ပညာတတ္သူႏွင္႔ပညာမတတ္သူ မည္သူကပို၍ ေလာကႏွင္႔ အဆင္ေျပႏိုင္ပါသနည္း။ ပညာတတ္မ်ားျဖစ္ပါ္လွ်က္ ေလာကႏွင္႔အဆင္မေျပဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡခံစား ေနႀကရသူမ်ားသည္ ဘာေႀကာင္႔ ဤအျဖစ္ႏွင္႔ ရင္ဆိုင္ေနရပါသနည္း။သူတို႔ မွားယြင္းခဲ႔လုိ႔လား။ ပညာ ကုိယ္တ္ိုင္က မွားယြင္း ေနခဲ႔လို႔လား။ ဤ ေနာက္ဆက္တြဲ ေမးခြန္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အား မည္သူမွ် မေျဖဆိုခဲ႔ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းတြင္ ဘာေႀကာင္႔ ေယာကၤ်ားဆရာက နည္းျပီး မိန္းမဆရာက မ်ားေနရပါသနည္း။ေယာကၤ်ားဆရာမ်ား သည္ဘာေႀကာင္႔ ေဒါသႀကီးတတ္ႀကပါသနည္း။ မိ္န္းမဆရာမ်ား သည္ဘာေႀကာင္႔ တက္တင္းထိုးႀကပါသနည္း။ဘာေႀကာင္႔ သုိးေမႊးထိုးႀကပါသနည္း။ဘာေႀကာင္႔ ေက်ာင္းမွာ ေစ်းေရာင္းႀကပါသနည္း။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာေႀကာင္႔ က်ယ္၀န္းေသာ ကစားကြင္းထဲ၌ အခ်ိန္ႀကာႀကာ ကစားခြင္႔ မရွိပါသနည္း။

ကၽြန္ေတာ္ သည္ ပထ၀ီ၀င္ဘာသာ ကို မသင္ႀကားရေသးမီက ၄င္း ဘာသာ အေပၚအလြန္ စိတ္၀င္စားပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္ေသာ ျမစ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းမ်ား၊ ပင္လယ္မ်ားအေႀကာင္း၊ ေတာင္ကုန္းမ်ား အေႀကာင္း၊ကၽြန္ေတာ္သိခြင္႔ရေတာ႔မည္ ျဖစ္သည္။ျမစ္တစ္ခုသည္က်ဥ္းျပီး၊ အျခားျမစ္တစ္ခုက ဘာေႀကာင္႔ က်ယ္ရပါသနည္း။ျမစ္တစ္ခုကေျဖာင္႔၍ အျခားျမစ္တစ္ခုက ဘာေႀကာင္႔ ေကာက္ေကြ႔ရပါသနည္း။ျမစ္မ်ားသည္ ေျမာက္ မွ ေတာင္သို႔ စီးဆင္းႀကသည္ ဆိုလွ်င ္ပင္လယ္မ်ားသည္ မည္႔သည္႔ အရပ္သို႔ စီးဆင္းႀက ပါသနည္း။ပင္လယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ဖူးပါ။ ႏိုင္ငံျခားပင္လယ္ကို နိုင္ငံျခားရုပ္ပံု စာအုပ္ထဲမွတစ္ဆင္႔လွပစြာ ျမင္ဖူးပါ၏။

သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာ႔ပင္လယ္ကို ဓာတ္ပံုျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ဖူးပါ။ ေဟာဟုိေနရာမွာ ပင္လယ္ရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ဆြဲေသာ ျမန္မာနိုင္ငံ ေျမပံုေအာက္ဘက္ပိုင္းမွာ စိတ္မွန္းျဖင္႔ မွန္းဆႀကည္႔ရပါသည္။ကၽြန္္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ ပထ၀ီသင္သည္႔အခါ ကမၻာလံုးႀကီးျဖင္႔ ျပျပီးသင္ဖို႔ ဆရာေတြကဘာေႀကာင္႔ မႀကိဳးစားႀကပါသနည္း။ကၽြန္းသစ္ေတာကုိ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ဖူးခ်င္သည္။ေမခႏွင္႔ေမလိချမစ္ဆံုကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ဖူးခ်င္သည္။ပထ၀ီ၀င္ဘာသာကို တကယ္သင္ႀကားရေသာအခါ ၄င္းဘာသာကို လံုး၀စိ္တ္ကုန္သြားခဲ႔ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားရွိသည္။ထိုျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားထဲမွာ ပါ၀င္ေသာအေႀကာင္းအရာမ်ား
ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးမ်ားစိတ္၀င္းစားေအာင္၊နားလည္ေအာင္၊ က်က္မွတ္လိုစိတ္ရွိေအာင္ ဆရာမ်ားကဘာေႀကာင္႔ သင္ျပမေပးခဲ႔ပါသနည္း။ထိုျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲမွ စာမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွတ္စုစာအုပ္မ်ားထဲသို႔ `၏ သည္´ မလြဲေအာင္ ဘာေႀကာင္႔ ကူးေရးေနႀကရပါသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားမလည္ေသာစာမ်ားကုိ ကူေရးေနရသည္ထက္ ပုိ၍ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းေသာ အရာမ်ား၊ပုိ၍ လက္ေတြ႔က်ေသာ အရာမ်ား မ်ားစြာရွိသည္ဟု ဆရာေတြဘာေႀကာင္႔ မသိခဲ႔ပါသနည္း။ သုိ႔မဟုတ္ ဘာေႀကာင္႔ မသိဟန္ေဆာင္ခဲ႔ႀကပါသနည္း။ဆရာတို႔မွာ စာသင္သည္ထက္ ပို၍ လက္ေတြ႔က်ေသာ ပို၍ စိတ္၀င္စားေသာ အျခားအရာမ်ား ရွိေနခဲ႔ပါသလား။ ေက်ာင္းသားမ်ား နားလည္ေအာင္ စာသင္ျခင္း၊ေက်ာင္းသားမ်ားစိတ္ ၀င္စားေအာင္ရွင္းျပျခင္း စသည္တို႔သည္ ဆရာ၏ဘ၀ မဟုတ္ဘူးလား၊ဆရာ၏ အျခားဘ၀ တစ္ခုခု ရွိေသးသလား။ကၽြန္ေတာ္၏ ေမးခြန္းမ်ားကို မည္သူမွ်မေျဖခဲႀကပါ။

ေအာက္ဆီဂ်င္၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား၊ဟိုက္ျဒိဳဂ်င္ဆာလဖိုဒ္၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား စသည္တို႔ကို သင္ရေသာအခါကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ဓာတုေဗဒကို စိတ္၀င္စား၏။ သို႔ေသာ္ ထုိ ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် စမ္းသပ္ထုပ္ေဖာ္ခ်င္လွ်က္ မေအာင္ျမင္ေသာ္အခါ ဓာတုေဗဒအေပၚ စိတ္၀င္စားမွု႔ ေလွ်ာ႔နည္းခဲ႔ရသည္။ စမ္းသပ္ ဖန္ျပြန္မ်ား ၊ ဗီကာမ်ား၊ေအာက္လံုးဖန္ဘူးႏွင္႔ ေအာက္ျပားဖန္ဗူးမ်ား ၄င္းတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင္႔ ဘာေႀကာင္႔သည္မွ် ေ၀းကြာ ေနခဲ႔ရပါသနည္း။

ဆရာတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မျမင္ဖူးေသာ အရာမ်ားအေႀကာင္း ေရးလာသည္႔ စာပိုဒ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ဖတ္ျပေနသည္။ဘာေႀကာင္႔ဖတ္ျပသနည္း။ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာမဖတ္တတ္ဘူးဟု ထင္ေနသလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာ႔မ်က္လံုးကို ေစာင္႔ႀကည္႔ကာ ဆရာ႔စာဖတ္သံကို နားေထာင္ရတာ ျငီးေငြ႔လာ၏။ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေဘာလံုးပြဲမ်ားအေႀကာင္း၊ကၽြန္ေတာ္တို႔ခဏခဏသြားခဲ႔ႀကေသာ ျမက္ခင္းျပင္ ႏွင္႔ ေတာင္ကုန္းမ်ား အေႀကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္တ႔ို ဖမ္းမိခဲ႔ဖူးေသာႀကက္တူေရြး တစ္ေကာင္အေႀကာင္း၊ႀကက္ေတာင္ရိုက္ျပိဳင္ပြဲအေႀကာင္း မ်ားကိုသာ ေျပာခ်င္ေနႀကပါသည္။
ႀကီးလာလွ်င္ ဘာလုပ္မည္နည္းဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔အား လူႀကီးမ်ားက ေမးလာေသာအခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး စိတ္ကသိကေအာင္႔ ျဖစ္ခဲ႔ႀကရသည္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာျဖစ္ခ်င္ႀကသနည္း။ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ခါတစ္ခါ စတားလံုးျဖစ္ခ်င္၏။ တခါတခါ အိုင္းစတိုင္းျဖစ္ခ်င္၏။ တစ္ခါတစ္ခါ ဗုိလ္ေအာင္ဒင္ျဖစ္ခ်င္၏။ တစ္ခါတစ္ခါ မီးပံုးပ်ံ ဦးေက်ာ္ရင္ ျဖစ္ခ်င္၏။ တစ္ခါတစ္ခါ ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ျဖစ္ခ်င္၏။ တခ်ိဳ႔ကေလးမ်ားသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဆရာ၀န္ လုပ္ခ်င္သည္။စစ္ဗုိလ္ လုပ္ခ်င္သည္။စာေရးဆရာလုပ္ခ်င္သည္ စသည္ျဖင္႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိႀကျပီး ရည္ရြယ္ခ်က္အတိုင္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္နုိင္ခဲ႔ႀကသည္ဟု လူႀကီး သူမမ်ားက ေျပာျပႀကပါသည္။ အံ႔ဖြယ္သူရဲ ထူးကဲလွပါတကား။သူတို႔သည္ ဘာေႀကာင္႔ သူတို႔ကိုသူတို႔ သိႀကပါသနည္း။ ဘာေႀကာင္႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိႀကပါသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွမရွိ။ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဘယ္ကလာပါသနည္း။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ရေအာင္ဘယ္သူဆီက ေတာင္းခံ ရမည္နည္း။ ရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုသည္ကို ရယူပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဘာအရည္အခ်င္းေတြ လိုအပ္ပါသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းေျပးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္အား ေက်ာင္းမွ မိမိဘာ၀ါသနာပါသည္ဟု သိရန္ သင္ႀကားမေပးနိုင္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းျပင္ပမွာသာ ၀ါသနာ ပါ႔သည္႔အရာကုိ လိုက္လံ ရွာေဖြ ခဲ႔႔ပါသည္။ကၽြန္ေတာ္ေျပးသည္။ေျပးျပီးရင္း ေျပးသည္။ကၽြန္ေတာ္ကုိ ႀကယ္ကေလးတစ္လံုးက ဖမ္းမိသြားေသာအခါမွ ကၽြန္ေတာ္အေျပးရပ္သြားခဲ႔ပါသည္။

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ဒုတိယ ကၽြန္ေတာ္။

အေဖက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေအာင္ျမင္ေသာ ပြဲရုံပိုင္ရွင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ အေမက ကၽြန္ေတာ္ကို အရာရွိ အႀကီးႀကီး ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဘာျဖစ္ခ်င္သည္ဟု မသိခဲ႔ဘဲ သီခ်င္းေရးစပ္သူ ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ႔ရပါ္သည္။ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာေႀကာင္႔ဟူေသာ အေႀကာင္းျပခ်က္ကို လံုး၀ စိတ္မ၀င္စားပါ။လူ႔ဘ၀ကို အလိုက္သင္႔ေမွ်ာပါရင္း ကမ္းတခုခုကိုုကပ္မိသည္႔အခါ္ ထိုကမ္းသည္ဘယ္သုိ႔ေရာက္မလဲသာ စိတ္၀င္စားပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ကိုခ်စ္ေသာ ႀကယ္ကေလး တစ္ပြင္႔က ေျပာျပသည္႔ `ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္´ဆိုသည္႔ အေႀကာင္းအရာကေလးကို ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ေရးစပ္ သီဖြဲ႔စဥ္က ကၽြန္ေတာ္မွာ ဂစ္တာကေလးတစ္လက္ပင္ မပိုင္ဆိုင္ခဲ႔ေသးပါ။ ထိုသီခ်င္းတစ္ပုဒ္အား ကၽြန္ေတာ္ ေရာင္းခ်ပစ္လို္က္ေသာအခါ္ ရရွိသည္႔ေငြ သည္ ေရာဘာဖိနပ္တစ္ရံထက္ ပို၍ လုိအပ္ေသာအရာ မ်ားစြာရွိေသးသည္။ထုိအထဲမွ အလိုအပ္ဆံုးအရာမွာ ဂစ္တာတစ္လက္ျဖစ္သည္။ ဂစ္တာတလက္ပို္င္ဆိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ဘာေတြ လုုပ္ခဲ႔ရပါသလဲဟု ႀကယ္ကေလးက ေမးျမန္းေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ သိမ္ငယ္စိတ္မ်ားျဖင္႔ မ်က္ရည္က်ခဲ႔ရသည္။သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖပါ။ သုိ႔ေသာ္ ႀကယ္ကေလးက သိေနခဲ႔မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္သည္။ ႀကယ္ကေလးသည္ ညစဥ္ညတိုင္း ကၽြန္ေတာ္အား ေစာင္႔ႀကည္႔ေနခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါလား။

ေစ်းခပ္ျမင္႔ျမင္႔ ေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္ေသာ အေအးခန္း ေကာ္ဖီဆိုင္ကေလးတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာတီး၍ ေျဖေဖ်ာ္ခဲ႔ရေသာ ကာလမ်ားသည္ လေပါင္းမည္မွ် ႀကာခဲ႔သနည္း။ ကၽြန္ေတာ္မမွတ္မိခ်င္ခဲ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေႀကာင္႔ ဂစ္တာတီးေနရျပီး သူတို႔တေတြက ဘာေႀကာင္႔ အစားအေသာက္မ်ားကို ဇိမ္က်က်စားေသာက္ ေနခဲ႔ရပါသနည္း။ထိုအေႀကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မသိခ်င္ခဲ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကို ႀကည္႔ေသာသူတို႔၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ခပ္မွိန္မွိန္အလင္းေအာက္မွာ ဘာအဓိပၸါယ္ကို ေဖာ္ျပပါသနည္း။ကၽြန္ေတာ္စိတ္မ၀င္စားပါ။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသည္က ကၽြန္ေတာ္ ေျဖေဖ်ာ္ခ်ိန္တာ၀န္ ကုန္ဆံုးသည္႔ အခါ ကၽြန္ေတာ္ရရွိမည္႔ ေငြေႀကးသာ ျဖစ္သည္။ ေလာကမွာ ဂစ္တာတီးျပီး သီခ်င္းဆိုရတာေလာက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာအရာ ဘာမ်ားရွိနိုင္ပါမလဲဟု ေတြးခဲ႔မိေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုအေတြးအေပၚ သံသယျဖစ္သည္႔ ကာလမ်ားစြာ ႀကံဳရဖူး၏။ ဂစ္တာႀကိဳးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အား တစ္ခါတစ္ခါ ႀကည္ႏူးႏွစ္သိမ္႔ေစျပီ း တစ္ခါတစ္ခါ ၀မ္းနည္း သိမ္ငယ္ေစခဲ႔သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ဂုုုုုုုုုဏ္ယူေက်နပ္ေစျပီး တစ္ခါတစ္ခါ နာက်ည္းမုန္းတီး ေစခဲ႔သည္။

က်ဥ္းေျမာင္းေလွာင္ပိတ္ေသာ အခန္းေသးေသးကေလး တစ္ခုဆီသုိ႔အျပန္ ညကာလမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ႔ႀကည္႔ကာ ကၽြန္ေတာ္ႀကယ္ကေလးႏွင္႔ စကားေျပာခဲ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ငိုလွ်င္ ႀကယ္ကေလးက ေခ်ာ႔ေမာ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေဒါသႀကီးလွ်င္ ႀကယ္ကေလးက ေဖ်ာင္းဖ်သည္။

ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားလွ်င္ ခဏႀကာေတာ႔ ႀကယ္ကေလး သည္ကၽြန္ေတာ္ကိုႏွူိးသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္အား ဂစ္တာတီးခိုင္းသည္။ သီခ်င္းဆိုခိုင္းသည္။ ထိုကာလမ်ား မည္မွ်ႀကာခဲ႔သနည္းဟု ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ႔မွ မေတြးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ခဲ႔ပါသလား။ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ခဲ႔သည္ဟု ေျပာလွ်င္ ခင္ဗ်ားတို႔ ယံုခ်င္မွ ယံုလိမ္႔မည္။သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ေပ်ာ္ခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂစ္တာကေလးကို ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပမာ သံစဥ္မ်ားသည္ ၀မ္းနည္းေႀကကြဲရသည္ပင္ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္ေသာ ရတနာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀သည္ သီခ်င္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္က သီခ်င္းေတြအေပၚ ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားပါလွ်င္ သီခ်င္းေတြက ကၽြန္ေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္လိုသမွ် အရာမ်ားကို ေပးပါလိမ္႔မည္ဟု ႀကယ္ကေလးက ကၽြန္ေတာ႔အား ေျပာျပဖူး၏။ ႀကယ္ကေလးသည္ မွန္ေသာစကားကိုသာ ဆိုတတ္သူ ျဖစ္သည္။သီခ်င္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အား ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းသမွ် အရာမ်ားကို ေပးခဲ႔ပါသည္။ အေသးအဖြဲ႔ ပစၥည္းမ်ားမွ အစျပဳ၍ တန္ဖိုးႀကီးမားေသာ ပစၥည္းမ်ားအထိ တစ္စတစ္စ တိုးကာေပးအပ္ခံဲ႔သည္။ အခ်ိန္ကာလမ်ားစြာ ႀကာခဲ႔သည္ပဲ ေျပာစရာရွိပါသည္။
ထုိအရာမ်ား ဘယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ထံမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားဦးမည္နည္းဟု ႀကယ္ကေလးအား ကၽြန္ေတာ္ ေမးခဲ႔ေသာအခါ ႀကယ္ကေလးက ရယ္ေမာပါသည္။

`မင္းရဲ႔ ေနာက္ထပ္ ကိုယ္ပြားတစ္ေယာက္ကို ငါ႔ဆီမွာ မင္းျမင္ေတြ႔ေနရသမွ် မင္းမွာ အဲဒါေတြ ရေနအံုးမွာပါ´ ဟုေျဖခဲ႔သည္။ ထို႔ေႀကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ ညစဥ္ ႀကယ္ကေလးထံမွာ `ကၽြန္ေတာ္´ ရွိမရွိ လိုက္ရွာႀကည္႔ေလ႔ရွိသည္။
ထို ကၽြန္ေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္ရပါသည္။တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စကားေျပာႀကပါသည္။

တစ္ခါတစ္ခါ ရန္ျဖစ္ႀကပါသည္။ထို ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္အားေလာကတြင္ အေရးႀကီးဆံုးမွာ `အေႀကာင္းရင္း´သို႔မဟုတ္ `ဘာေႀကာင္႔´ ဆိုသည္႔ေမးခြန္းျဖစ္သည္ဟု ေျပာ၏။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာမတူပါ။ေလာကတြင္ အေရးႀကီးဆံုးမွာ `ဘယ္ကို´သြားမည္လဲ။` ဘယ္ေတာ႔´သြားမည္လဲ။ `ဘာေတြ´ရမည္လဲ။`ဘယ္လို´ အသက္ရွင္ေနထို္င္ျပီး `ဘယ္လို´ ေပ်ာ္ရြင္ႀကမလဲ၊ထိုအခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟုထင္သည္ ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နွစ္ေယာက္ စကားေျပာတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေလာက အေပၚ ပို၍ပို၍ သေဘာေပါက္ လာခဲ႔ပါသည္။

ႀကယ္ကေလး မွတဆင္႔ သိရေသာ ထိုကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ကုိ မေက်နပ္ပါ။ တစ္ခ်ိ္န္ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္အႀကီးအက်ယ္ ပဋိပကၡျဖစ္လာနိုိ္င္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ႀကယ္ကေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေပါင္းစည္းေပးနုိင္ပါလိမ္႔မည္။

* * * * * * * * * * * * * * * * *

ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္။

ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္သည္ ပင္လယ္ ကမ္းစပ္ေက်ာက္ ေဆာင္ေပၚတြင္ မတ္တပ္ရပ္လွ်က္ ေအာက္ဖက္ပင္လယ္ျပင္ကို ငံုႀကည္႔ေနသည္။ ပင္လယ္ဒီလွိူင္းမ်ားသည္ ေက်ာက္ေဆာင္ကုိ ၀ုန္းခနဲ ၀ုန္းခနဲ လာေရာက္ပုတ္ခတ္ေနခ်ိန္တြင္ ဖြာခနဲ လြင္႔စင္ ေျမာက္တက္လာေသာ ေရပန္းေရမႊားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ေျခေထာက္သုိ႔ လာ၍ စင္တတ္၏။ ဟုိးအေ၀းက ပင္လယ္ျပင္ႏွင္႔ ေကာင္းကင္အစပ္ အနားသတ္မ်ဥ္းကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္မ်က္စီေအာက္မွာပင္ တျဖည္းျဖည္း ၀ါး၍၀ါး၍ လာသည္။ ေကာင္းကင္သည္ပင္လယ္ျဖစ္သြားျပီးပင္လယ္သည္ေကာင္းကင္ျဖစ္သြားသည္။ ေကာင္းကင္ျဖစ္သြားေသာပင္လယ္ ထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႀကယ္ကေလးကို္ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေနရသည္။ အခ်ိန္မွာေဆာင္းဥတုျဖစ္နိင္သည္။ ႏွင္းေငြ႔မ်ားသည္ တဖြဲ႔ဖြဲ႔က်ေနရာ ကၽြန္ေတာ္ဆံပင္မ်ားမွာ ႏွင္းစက္မ်ားျဖင္႔ စိုထိုင္းေအးစက္ လာသည္။ႏွင္း ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းအေႀကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္အား တစ္ေယာက္ေယာက္က သင္ႀကားေပးခဲ႔ဖူးပါသလား။ သင္ႀကားေပးခဲ႔သည္ဆိုလွ်င္ ထိုဘာသာရပ္သည္ ပထ၀ီဘာသာရပ္လား ၊သိပ ဘာသာရပ္လား၊ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ႏွင္းေတြကို ခ်စ္ပါသည္။ထိုအခ်စ္ကို ကၽြန္ေတာ္႔အား ဘယ္သူကမွ သင္ႀကားမေပးခဲ႔ပါ္။

အျခား ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္သည္ တိမ္စိုင္တိမ္လိပ္မ်ားေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္လွ်က္ရွိသည္။ကၽြန္ေတာ္႔ကို တိမ္မ်ားသည္ ဘယ္အထိ ေခၚေဆာင္သြားႀကမည္နည္း။အေရးမႀကီးပါ။ကၽြန္ေတာ္သည္ သူတို႔ေခၚေဆာင္ရာသုိ႔ လိုက္ပါရန္ အဆင္သင္႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ကၽြန္ေတာ္ပါးျပင္ႏွင္႕ဆံပင္မ်ားကို ရိုက္ခတ္လာေသာေလသည္ ေအးျမလန္းဆန္းလွ်က္ ရွိသည္။ထိုေလတြင္ ေရခိုးေရေငြ႔ ပါ၀င္သလား။ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္သိသည္က ကၽြန္ေတာ္ ခႏၶာကိုယ္တြင္ လွည္႔ပတ္စီးဆင္းေနေသာ ေသြးမ်ားသည္ ဂီတသံစဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲမွ ႏွလံုးခုန္သံသည္ ဂီတသံစဥ္မ်ားျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အသက္ရွဴသြင္းလုိက္တိုင္း ဂီတသံကိုသာ ရွဴမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အသက္ရွဴထုတ္လိုက္ေသာအခါ ထိုအရာသည္ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ မဟုတ္နိုင္ဘူးေပါ႔။ ႏိုးတစ္၀က္ အိပ္တစ္၀က္ ျဖစ္ေနသလား။သုိ႔ေသာ္ ဒါေတြက အေရးမႀကီးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကယ္ကေလးထံေရာက္ေတာ႔မည္။ ႀကယ္ကေလး၏ေအာက္တည္႔တည္႔ ေျမျပင္မွာ ကၽြန္ေတာ္အိမ္ ရွိခဲ႔ဖူးသည္။ ထိုေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု ေႏြးေထြး ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ႀကဖူးပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္အား တစ္ေယာက္ေယာက္က ေခၚသံႀကားရသျဖင္႔ လွည္႔ႀကည္႔လိုက္ေသာအခါ ျပံဳးေနေသာ ႀကယ္ကေလး ျဖစ္ေန၏။ ႀကယ္ကေလး၏ မ်က္ႏွာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ရေသးသည္။

`ႏွင္းေတြကို လိုခ်င္သလား´ ဟု ႀကယ္ကေလးက ေမးသည္။

`လိုခ်င္ပါတယ္´ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေျဖလိုက္သည္။

ထိုကၽြန္ေတာ္သည္ ပထမ ကၽြန္ေတာ္လား၊ ဒုတိယ ကၽြန္ေတာ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ လက္ထဲမွာ ႏွင္းမွုန္ႏွင္းပြင္႔ ကေလးမ်ား၏ ေအးျမျမ အေတြ႔ကို ခံစားရသည္။ဒါျဖင္႔ နွင္းကေလးေတြကို ပိုင္ဆိုင္သူဟာ ကၽြန္ေတာ္ပဲေပါ႔။ တျခားဘယ္ ကၽြန္ေတာ္မွ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ႏွင္းမ်ားကို ေလာဘတႀကီး နမ္းရွိဳက္ လိုက္၏။

ထိုအခါ ႀကယ္ကေလး က ျပံဳးေနပါသည္။

[၁၉၉၆ ခု၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ၊စာေပဂ်ာနယ္မဂၢဇင္း]

1 comments:

    On 9 December 2007 at 19:17 Anonymous said...

    ပို္စ့္ေလး အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ေလးစားလွ်က္
    မြန္းသက္ပန္ (ေဆး-၁)

     

Blogger Templates by Blog Forum

 
လာလည္္သူူူူအေပါင္္းကိ္ုေက်းဇူးတင္ပါသည္။